Wednesday 30 November 2011

Knape dan Apa penyebab aku amek Pra-Universiti/Form 6

“ Awak masuk STPM ibarat sebelah kaki awak sudah memasuki Universiti, yang sebelah lagi bergantung pada awak la masing- masing” ayat nie la yg Cg kaunseling kami selalu cakap waktu baru masuk form 6.
aku sendiri x pernah terdetik nak masuk STPM. Disebabkan result SPM aku yang kureng, aku xdapat melanjutkan pelajaran ke universiti(walaupun dpt Pra-Diploma tp xpegi), politeknik, maktab, matrik..walaupun ak dpt byk dpt tawaran kolej-2 mara tp ak pilih form 6...
aku amek 4 subjek iaitu Pengajian AM, Bahasa MAlaysia, Sastera dan Seni Visual. See?? 4 subjek ok. Takkan 4 subjek pun korang xleh struggle. Ramai orang cakap STPM nie susah la, gedik la, ya ampun la, mmg xde ap yg senang dlm dunia ni kalo xde ilmu btol x kwn-2???
.
Tak dinafikan Ramai org memandang rendah kami sebab kami p sekolah pakai baju uniform. Pakai kena kemas x macam budak diploma mahupun matrik dan seumpamanya.
Rasa nak lempang mulut- mulut yang mengata 2 pun ada. Tapi tahap kesabaran saya tinggi ok kawan – kawan.
Kami dilayan dengan amat baik oleh guru- guru kami. Budak Tingkatan 6 pun  tak ramai cuma 4 kelas dengan ini boleh dikatakan semua guru mengenali kami( aku  xtermasuk ok, I’m low profile)

See?? Lau kami stdy betol2 op corse sangat kami boleh dapat 4++ flag kan?? HUhu.
lagi pon form 6 1 thun 6blan je(3sem) and dpt smbung ijazah
dlm erti kata lain kami sama mcm matrikulasi dan asasi(wlaupun pd asas nye asasi ialah pra-u juga mcm form 6 hnya bezanya ialah tmpt belajar,cara dan sistem pelajaran..
Dan LAstly, ( xnak cakap banyak )  DOAKAN KAMI BERJAYA DLAM STPM
P/s :  Terima kasih tak terhingga kepada semua  especially guru dan rakan aku yang menbantu aku..

1 comment:

unknownname said...

welcome. haha! <- tetibe jep.. tapi... bg aku.. stpm takder lah susah mcm yg org ckp tuh.. kan?
law kite yakin kite lerh wat... bermkne.. kite boleh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Post a Comment