Wednesday 25 January 2012

SURAT PERLETAKAN JAWATAN KU SEBAGAI PENGAWAS

_________
______________
33000 KUALA KANGSAR
PERAK
Tuan/Puan

__________________,
Guru Pengawas
SMK  Clifford Kuala Kangsar                                                                                                                                                 27 Januari 2012


Tuan/puan

PERLETAKAN JAWATAN

Dengan segala hormatnya perkara di atas adalah dirujuk.

Saya Muhammad Rabani bin Rusli dari kelas 6 atas 3  bertugas sebagai seorang pengawas dari tahun 2012 ingin memaklumkan kepada pihak tuan/puan tentang perletakan jawatan saya sebagai seorang pengawas pada    Januari 2012.

      Untuk makluman pihak tuan/puan tujuan perletakan jawatan saya adalah disebabkan saya tidak yakin mampu untuk memikul tanggungjawab dan amanah yang telah diberi dengan sempurna.Saya yang ditugaskan menjaga pagar selalu lewat dating ke sekolah dan ini menyebabkan saya tidak dapat menjalankan tugas dengan sempurna.

       Seterusnya, saya juga tidak dapat menjalankan tugas dengan sempurna seperti yang diinginkan oleh pihak tuan/puan.saya dengan rela ingin meletakkan jawatan. Di samping itu, sebab saya ingin meletakkan jawatan adalah kerana saya ingin menumpukan perhatian saya dalam pelajaran. Dengan masa yang saya selalu bertugas , saya boleh mengulangkaji pelajaran saya pada waktu itu.

     Saya telah mendapat peluang yang begitu istimewa pada tahun 2012 iaitu menjadi seorang pengawas dan saya ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada pihak tuan/puan diatas peluang ini. Saya juga ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada pihak tuan/puan kerana telah banyak memberi tunjuk ajar dan kepercayaan kepada saya ketika melaksanakan tugas.Saya berharap pihak tuan/puan dapat memberi kerjasama.





   Sebelum mengakhiri surat ini saya ingin meminta maaf kepada pihak tuan/puan jika menggunakan bahasa yang kasar dan kurang sedap dibaca.



Yang benar,                                                                               


___________________      
( MUHAMMAD RABANI BIN RUSLI)                                                              
Pengawas,                                                                                   
6 ATAS 3

16 comments:

Unknown said...

tumpang tanya yg bergaris kosong tu untuk apa?

Unknown said...

tanks
http://034241.blogspot.com/

cerita kita said...

it helpfull .. mekasihh ^^

BukanAffan said...

Ini adalah contoh surat yang baik. Saya akan menggunakannya. Terima kasih! :)

Unknown said...

thanks..surat ni membantu

Unknown said...

underline sana letak apa?

Unknown said...

yo line atas guru pengawas tu tulis nama cikgu eh?

Unknown said...

yo line atas guru pengawas tu tulis nama cikgu eh?

Unknown said...

atas sekali alamat rumah atau alamat sekolah?

Unknown said...

terima kasih :)

Unknown said...

tq

Unknown said...

Thanks untuk contoh surat ni..sangat membantu

Unknown said...

Thanks untuk contoh surat ni..sangat membantu

Unknown said...

Thank you...it's really help me with my resignation!!

Unknown said...

thnks . surat ni mmbntu sye tuk sye resgin

Unknownz said...

Tanda tangan pelajar

Post a Comment